Potrzebujesz porady? Wypelnij formularz
Imię i nazwisko:
Adres e-mail: *
Powtórz e-mail: *
Rodzaj sprawy: *
Załącznik:


Kod z obrazka:
 
Akceptuję regulamin serwisu

Działalności gospodarczej

Pytanie:

Prowadziłam działalność gospodarczą od 1998 r., którą zawiesiłam w 2002 r. a w 2004 r. została ona zlikwidowana. Minęło 10 lat. Obecnie jestem na rencie. Dokumentacja została zniszczona, ponieważ do niczego nie była mi potrzebna. Nie opłacałam składek na ZUS. T ...

Odpowiedź:

Brak wiedzy nie jest tu wystarczającym usprawiedliwieniem. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą jest przez urzędy, czy sądy traktowany jak profesjonalista w obrocie gospodarczym. Przyjmuje się, że ma on wiedzę większą niż przeciętna osoba fizyczna, niezbę ...

czytaj całość
Pytanie:

Dziś otrzymałem odmowną decyzję o przyznaniu jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Jako uzasadnienie podano: „Brak dokumentów potwierdzających posiadanie własnej, użyczonej, wynajętej nieruchomości: działki, budynku, lokal ...

Odpowiedź:

Opisany przez Pana stan faktyczny wskazuje wyraźnie, że użył Pan niewłaściwego sformułowania w wymaganym polu dotyczącym lokalu. Pisząc "nie wymagany" uznał Pan, że urzędnik domyśli się, jakie są Pana zamierzenia w tej kwestii. Niestety urzędnik otrzymuje setki takich ...

czytaj całość
Pytanie:

Prowadzę działalność gospodarczą, jestem związana umową z inną firmą, dla której wykonuję usługi. Dwa miesiące temu zmieniłam nazwę firmy i poinformowałam o tym mailem osobę, pod którą podlegam. Faktury wystawiałam z nową nazwą firmy i otrzymywałam zapła ...

Odpowiedź:

O zmianie nazwy powinna Pani poinformować wszystkich kontrahentów, z którymi ma Pani zawarte i nie rozwiązane umowy. W tym wypadku powiadomienie poprzez e-mail w zasadzie można uznać za powiadomienie, jednakże kontrahent może twierdzić, że nie otrzymał n ...

czytaj całość